24 December 2014

Lunch break with Elisa - English version

This month's interview is the first one I didn't use Skype for! I managed to book my friend Elisa Muterle for a Christmassy coffee and a chat. Elisa works as an Architect for a team of local Architects and occasionally designs houses and furniture with her husband, who is also an Architect (they sign their work ViVrA studio). Elisa is creative and full of original ideas. She loves making stuff out of recycled materials, dress making, knitting. Recently she has made some beautiful bags out of recycled newspapers and advertising posters. A wooden table produced and exhibited locally. And a seating sistem for the parish choir, where Elisa will be singing Christmas songs with her friends.

I asked Elisa for some tips on how to add a designer touch to the festive season! And a few ideas from her family Christmas!

Me|a table
Choir seating sistem
A trip for the festive season? New Year in Turin! There are the Luci d’Artista, ideal for all art lovers. The museo del Cinema, and many exhibitions... My dream destination. New year in a city in Northern Europe. 

Ideal Christmas Menu? My family tradition is to have tortellini in brodo or pasticcio di lasagne and cured meat. For dessert we have my mum's tiramisù and panettone!

How do you wrap your presets? I like to use brown wrapping paper, possibly in two tones, so I can fold the edge. To tie the present I use kitchen thread and make a nice bow. For something extra? Make a bow out of strips of paper and staple together. 

How do you decorate the table? A neutral tone for the table cloth and colourful decorations. For example I make water lilies with paper and then make a center piece by adding fruit and a candle. 

How do you add a touch of style to a room? My husband and I have recently bought a stencil online. We placed the silouette of a little girl holding balloons at the top of the step ladder we have in a bedroom. So it looks like she has climbed up the steps to catch the balloons. It's not Christmassy. You can use them all year round! 

Your nativity scene? A wooden musical box with all the figurines attatched.

Your Christmas tree? This year my husband and I made it out of paper. He made the tree out of cardboard and I made the baubles using they are origami patterns. Next year I'll work on a version with lights! 

Your Christmas outfit? Something comfortable and pretty. Thick tights or leggins and a wool or knitted dress. This year I'm using a brwon dress I made especially for Christmas day!

To find out more about Elisa visit:

ViVra Facebook page


For her creations we have to wait next year! (I will add photos when I get hold of them!)

I hope you are enjoying my series of interviews. The New Year will bring new interviews with more creative ladies and lots of inspiration and ideas for us all! Merry Christmas!

Copyright: All photos used in this post belong to Elisa Muterle.

Lunch break interview with Elisa

Questo mese ho fatto la prima intervista dal vivo, ovvero non su Skype! Ho avuto il piacere di prendere un caffè e cioccolatino Natalizio con la mia amica Elisa Muterle. Anche quando non è impegnata a collaborare come Architetto per uno studio di Vicenza o a qualche progetto insieme a suo marito (si firmano ViVrA studio), Elisa è una creativa piena di idee originali. Ama lavorare con materiali di riciclo, confezionare abiti, fare a maglia. In particolare ha creato delle bellissime borse con carta da giornale plastificata e vecchi cartelloni pubblicitari. Inoltre ha disegnato e prodotto un tavolino di legno, che si può trovare in mostra in un negozio del centro. E la pedana per il coro parrocchiale di cui fa parte, dove canterà insieme ai suoi amici questo Natale. 

Ho chiesto ad Elisa qualche consiglio per arricchire con un tocco di design le feste e anche qualche curiosità sulle sue tradizioni di Natale! 
Tavolo Me|a
Pedana del coro
La destinazione per un viaggio durante le feste? Capodanno a Torino! Ci sono le Luci d’Artista, l’ideale per gli appassionati di Arte. Il museo del Cinema, la Mole e molte mostre alternative. C’è anche una convenzione con la quale se ti fai la tessera puoi visitare tutti i musei...E un mio sogno sarebbe fare il capodanno in una città del Nord Europa.

Il Menù di Natale ideale? Per la mia famiglia il menù tradizionale è tortellini in brodo o pasticcio. Per antipasto adoro l’affettato di lingua. E per finire il tiramisù di mia mamma e un buon panettone artigianale!

Un'idea per impacchettare i regali? Mi piace usare la carta da pacco, magari bicolore, così faccio il risvolto che dà un bordo al pacchetto. Poi lego con spago da cucina e faccio un bel fiocco. Un idea in più? Fare un fiocco con delle strisce di carta e poi unire con una graffetta.

E per decorare la tavola? Tovaglia su toni neutri e delle decorazioni colorate. Ad esempio faccio delle ninfee di carta e poi creo un centro tavola aggiungendo frutta e candele.

Come dare un tocco originale ad una camera? Recentemente abbiamo usato uno stencil, ordinato online, per fare una composizione. Abbiamo attaccato la silhouette di una bambina con i palloncini sul muro sopra alla scaletta a pioli. Non è Natalizio, può andare bene tutto l'anno!

Il tuo presepe? Un carillon di legno con tutte le statuine già integrate.

Il tuo albero? Quest’anno l’ho fatto con mio marito. La struttura di carta l’ha fatta lui. Io ho preparato le palline. Sono degli origami. L’anno prossimo lavorerò alla versione con le luci!


L’outfit per il giorno di Natale? Qualcosa di comodo ed elegante. Leggins e un vestito di lana o di maglia. Quest’anno io uso questo vestito marrone che ho confezionato per l’occasione!

Per sapere di più se Elisa potete visitare il sito:

Studio ViVra, pagina Facebook


Per le sue creazioni bisognerà aspettare l'anno nuovo! (aggiungo le foto appena posso!)

Spero che vi stiate godendo queste interviste. Per l'anno nuovo ne sto preparando di nuove con altre donne creative che vi daranno la carica e vi riempiranno di inspirazione e idee! Buone Feste!


15 December 2014

More from Meike

Here are two pieces of design that are both original and beautiful, by German Designer Meike Harde.

Hybrid Cabinet, design 2014

This is a storage and display cabinet made out of a fine woven metal mesh. It is produced in two versions, brass or dark steel. As the pictures show these are ideal to display fine glasses or china. 

I can imagine them in an elegant minimalistic dining area, with pastel colour walls (mint?) a white table and dark wooden chairs!


hybrid cabinet in two versions

10 December 2014

Christmas decorations

Super basic Christmas decorations to make with the little ones:

1. Use cards in different colours, felt tip pens, sparkles

2. Draw and cut out a star shape out of each card.

3. Decorate as you wish! (OR. Follow your little person's instructions! He or she will tell you precisely what to do!)

4. Let the stars dry and then stick them to your windows!



Come preparare Decorazioni Natalizie ultra basic. Fatte a quattro mani mamma-bimbo.

1. Prendere cartoncino, pennarelli e brillantini gel. (O anche sticker, brillantini in polvere, o altro che avete in casa)

2. Disegnare e ritagliare una grande stella per ogni cartoncino.

3. Decorare a piacere! (Oppure. Ascoltare le istruzioni del vostro bimbo che vi dice esattamente come decorarle!)

4. Lasciar asciugare e poi incollare alle finestre di casa!

Buone Feste!